Organizarea traficului utilajelor si autovehiculelor de transport marfa pe strazile cu restrictii de tonaj in municipiul Tecuci este reglementata prin HCL nr.184/22.11.2011 si H.C.L nr.18/31.01.2023
Prin HCL nr.211/22.12.2022 sunt specificate si tarifele de eliberare a autorizatiei de transport marfa (aviz acces autovehicule), functie de masa maxima autorizata, perioada de solicitare si traseul de deplasare.
Aceste tarife , se vor modifica si actualiza la sfarsitul fiecarui an calendaristic, confom prevederilor Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
LISTA DOCUMENTELOR NECESARE OBTINERII AUTORIZATIEI DE LIBERA CIRCULATIE:
- cerere pentru eliberarea autorizatiei, in care solicitantul/operatorul de transport va specifica numarul de inmatriculare al autovehiculului, traseul si durata (intervalul) pentru care se solicita autorizarea;
- copie dupa certificatul de inregistrare la oficiul registrul comertului (pentru persoane juridice), respectiv carte identitate (C.I/B.I) , pentru persoanele fizice ;
- copie dupa certificatul de inmatriculare a autovehiculului cu starea tehnica valabila;
- dovada achitarii taxei (chitanta, ordin de plata, virament etc) pentru utilizarea cailor publice in municipiul Tecuci,conform H.C.L. nr.184/2011, art.62.
NOTA : Cererea de autorizare si documentele enumerate mai sus, vor fi asezate in ordinea precizata mai sus si depuse la registratura (pentru solicitantii/operatorii de transport rezidenti), sau online pe adresa de e-mail: registratura@municipiultecuci.ro ;
Taxele locale percepute conform HCL nr.211/22.12.2022, pentru anul 2023:
Masa totala maxima autorizată | Zi | Lună | An |
Până la 10 tone | 60 lei | 600 lei | 2500 lei |
Peste 10 tone | 110 lei | 1800 lei | 3000 lei |
Taxele de mai sus, se vor modifica si actualiza la sfarsitul fiecarui an calendaristic, confom prevederilor Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Autorizatiile de transport marfa si de libera circulatie sunt eliberate de Serviciul Monitorizarea Serviciilor Publice , la sediul acesteia din str. 1 Decembrie 1918, pe zi, saptamana, luna, an.
Modalitati plata:
1) Plata în numerar, direct la casieria sediul Direcției Taxe și Impozite Locale Tecuci, adresa str.1 Decembrie 1918 nr.66, cod postal 805300;
2) Plata prin virament bancar, folosind contul următor (modalitatea preferată de transportatorii nerezidenți, cei din municipiul Tecuci achită direct la casierii):
RO66TREZ30721160203XXXXX; Beneficiar : Primaria Tecuci: C.U.I/C.F 4269312;
3) Plata online prin intermediul site-ului www.ghișeul.ro – plată fara autentificare în prealabil.
Nota: La rubrica “Taxa selectata”, se completeaza (alege) 21.A.16.03.00 Taxe si tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii de functionare / taxe receptie.